English-German-Partnership

Discussion in 'Conversations Between White Women and Black Men' started by christine dubois, Sep 13, 2009.

1. christine dubois

christine dubois Well-Known Member

This thread is for better learning and understanding of English and German language... Topic is free, whatever comes in your mind.. (Great Idea :Dis from Jaybee)

Last edited: Sep 13, 2009
  2. christine dubois

Eines deiner beiden Themen war ein OneNightstand zwischen bm/ww. Denkst du es besteht ein Unterschied, ob eine Frau einen ONS mit einem schwarzen oder weissen Mann hat?

One of your two topics was a ONS between bm/ww. Do you assume it is a difference for a ww, if she has the ONS with a bm or a wm?

3. Ja, diese idee kommt ursprunglich von mein geist, aber ich glaubte das ich war derjeniger der diese thread starten wuerde!!

Ich werde jeder post hier zweimal posten, um so das jeder verstehen kann. Und noch was....ich verspreche Google Translator nicht zu benuetzen...:)

Tja, erste frage ist fuer Christine selbst; wie findest Du Angela Merkel? Ich will kein politische unterhaltung zu beginnen, nuer zu sehen ob du bist stolz, endlich eine frau als fuehrerin der Deutschland zu haben.

Und noch eine frage; wovon im Deutschland stammst Du eigentlich?

English version:

Yes, this idea sprang originally from my mind, but I thought I would be the one to start this thread!!

I'll post everything here twice, so everyone can understand. Also, I promise not to use Google Translator!!

Well, the first question is for Christine herself; what do you think of Angela Merkel? I'm not trying to start a political discussion, I just want to see whether you're proud that Germany finally has a female leader.

Another question; where in Germany are you actually from?

:)

4. christine dubois

Ja, ich habe deine Antwort leider zu spät gelesen, sonst hätte ich den Thread noch gestoppt, sorry Jaybee, war keine Absicht..

Was ich von Frau Merkel halte? Von Politik halte ich persönlich nicht sehr viel, sind doch alles Gauner.. Ich würde mich freuen, wenn wir irgendwann einen Manager in der Politik hätten, jemand, für den es selbstverständlich ist für seine Fehler zu bezahlen..Unsere Politiker treffen Fehlentscheidungen ohne Konsequenzen für sie selbst und das Volk muss bluten.. . Eine kleine Firma muss für alles selbst verantwortlich zeichnen. Dass eine Frau an der Spitze steht, ist mir eigentlich egal..

Ich komme aus München..

Und dein Deutsch ist gut!!!

Yes, I was reading your respond too late, unfortunatly.Sorry Jaybee, was not my intention, but I couldn´t stop the thread anymore..

What I think about MS Merkel. Generally I am not very interested in german politics, they are all bandits in my eyes. I would really enjoy, would we have sometimes one person of the management. Somebody who knows that he has to pay for his mistakes. Our politicians make mistakes over mistakes and the people have to bleed. No consequences for them. A small company is responsible for all by themselves. Whether there is a woman on the Top, I don´t care..

I am from Munich.

And your german is very good!!

5. I would write, "One of your two topics was a ONS between a bm and a ww. Do you think it makes a difference for a ww, if she has the ONS with a bm or a wm?

Tja, ich glaube das, als wir gemeinsam bestimmt haben, das treuewurdigkeit bei einem mann spielt ein enorm rolle in die entscheidung, ob sie mit ihm schlaft oder nicht. Jeder ONS ist etwas riskante fuer eine frau, aber dazu werde ich eine noch riskanter behauptung kuhnen; mit ein schwarzer ist es mehr riskante, und vielleicht auch ist das eine erregende faktor bei manche frauen.

English

Well, I think, as we agreed together, that trustworthiness of a man plays an enormous role in the decision of whether she sleeps with him. Every ONS is risky for a woman, but I'm going to brave an even riskier assertion; it's even riskier with a BM, which might also be an arousing aspect for some women.

Last edited: Sep 13, 2009
  6. christine dubois

Nun gut, ich kenne keine amerikanischen oder europäischen bm, nur afrikanische, davon Christen und Moslems.

Ich glaube, dass da ein grosser Unterschied besteht. In Deutschland kenne ich zum Beispiel überhaupt keinen.. Viele habe ich gesehen, aber das sind zumeist Asylanten- und ihr Ruf ist wirklich nicht gut.Zu amerikanischen Soldaten hatte ich nie Kontakt.. In der Schweiz sind einige Partner von mir schwarz oder mixed. Diese sind aber nicht in der Schweiz geboren..Ein Ceylonese übrigens auch..

Ich glaube nicht, dass es die schwarze Hautfarbe ist, ich denke es ist die fremde Kultur, Lebensweise, die Wärme, die mich so fasziniert. Schlussendlich zieht mich nur das an, und ONS habe ich eigentlich nie...

Ok, I don´t really know american or european bm, only africans, Christians and Moslems.

I think there is a big difference. In Germany I don´t even know one..I´ve seen a lot of them, but most of them are asylants- and their reputation is really not good.I never had contact to american soldiers in Germany, I just see them sometimes in the hotel in Frankfurt.. In Switzerland some of my partners are black or mixed. But those are not born in Switzerland.. And one ceylonese, too...

I don´t think that it is the skin colour that attracts me. I assume it is the foreign culture, way of life,die warmth that fascinates me that much. And I don´t have ONS normally..

7. Interessante...

Du bist nicht die einzige Deutsche mit dem ich unterhaltet habe, die liebt fremden lebenstilen.

Bei mir ist die attraktion zu weissen frauen vielleicht genetisch!! Ich bin nicht einer diese leute, der gar kein lust fur seine eigene volk hat, und eine huebsche Indische frau ist immer mehr attraktive als ein weisse frau die sieht etwas ubliches aus. Aber ein attraktive weisse frau...na, das ist was sonst!!

Interesting....

You're not the only German woman I've conversed with, who likes foreign lifestyles.

In my case, the attraction to WW is possibly genetic!! I'm not one of those people who has no enthusiasm for his own kind, a pretty Indian woman is always more attractive than her white, usual-looking counterpart. But an attractive WW...that is something else!!

8. christine dubois

In jeder Rasse, jeder Nationalität findest du sehr schöne Frauen.. Wieviele Schönheiten habe ich in Indien gesehen.

Aber Schönheit ist vergänglich, leider.

In every race or nation you find very beautiful women.. How many beauties have I seen in India..

But beauty is fleeting, unfortunatly..

9. Ich bin niemals in Indien gegangen....tja, es ware fuer mich, ein grosser schock, eingekreist zu sein von leute die die selbe hauptfarbe haben wie ich!

I've never been to India....I think it might be a big shock for me, being surrounded by people of the same colour as myself!!

10. christine dubois

Ich mag keine Sonntage, schon garnicht Sonntag Abende. Jeder ist am Schlafen und am Abend muss ich immer mein Zeug zusammenpacken, weil ich am nächsten Tag abreise.. irgendwohin immer. Wie sieht dein Tages/ Wochenablauf aus?

I don´t like sundays, especially sunday evenings. Everybody is sleeping and in the evening I have to pack my stuff, because I am leaving on mondays... everytime somewhere. How does your day/week look like?

11. Soulthinker

Soulthinker Well-Known Member

Good comments. CD,is there a website about such conversations?

12. christine dubois

You mean conversation about language exercises? Not that I know...

But as much as I remember, don´t you speak a little bit of german, too?

13. Tja, gestern abend hatte ich besuch, naemlich 2 onkeln, mein bruder, sein frau + ihrer zwei klein kinder. Aber ublicherweise sind mein Sontagen abends relative ruhig, und so mag ich sie. Ich habe ein Termin diese Morgan, ausserdem ist die rest diese woche ein ubliche arbeitswoche.

Well, yesterday evening I had visitors, namely 2 uncles, my brother, his wife and their two small kids. But usually my Sunday evenings are relatively quiet, which is how I like them. I have a meeting this morning, apart from that this week is a usual working one.

14. christine dubois

Jaybee, what do you think about this bed?

Last edited: Mar 24, 2011
  15. christine dubois

Or this couch? I am just looking for some stuff..

Last edited: Mar 24, 2011
  16. Leider sind beide bilder viel zu klein fuer ein richtiger einschatzung, schatzchen...

Aber so wie ich sehen kann, sehen sie gut aus. Die haben stil. Hast Du vielleicht grosser bilder davon?

Sadly both pictures are much too small for a proper assessment, sweety...

But from what I can see, they look good. They have style. Do you have bigger pictures of them?

17. christine dubois

No, unfortunatly, no bigger pics available...

Nee, leider sind keine grösseren verfügbar...

18. christine dubois

Gestern habe ich wieder einmal "About a boy", Single-Mann (ich nenne diesen Typ immer 45jahre alte College-boys) und dem Jungen und seiner depressiven Hippie mom, gesehen. Ich liebe diesen Film...Hugh Grant bezeichnet sich treffender könnte man es nicht ausdrücken, "ich bin eine Insel, ich bin Ibiza".
    Ich kenne viele Männer, die man so bezeichnen könnte. Ich weiss ja nicht, aber mir scheint, je reicher und künstlerischer diese Männer sind, um so schräger werden sie- was denkst du?

Yesterday I´ve seen "About a boy" again, single man (I call this typ always 45yrs old college-boys) and the boy with his hippie-mom. I love this movie... Hugh Grant calls himself "I am an Island, I am Ibiza". I know a lot of men, you can describe like this. I am not really sure, but it seems the richer or more artificial they are the stranger they become- what do you think?

Last edited: Sep 14, 2009
  19. Na ja, mit Hugh Grant habe ich immer gemischte gefuhle, auf eine hand ist er einer recht guter kerl, auf die anderen hatte er mein traumfrau Liz Hurley, die liebling von mein unterschrift gestohlen!!

Den film habe ich noch nicht gesehen, und dein zitierung davon "Ich bin ein insel...Ibiza" war todlustig! Was reiche oder kunstleriche maenner betrifft; wir anderen leben alle unter ein gewisse druck zu konformieren. Wir sind alle ganz nicht treue an selbst, mit verschiedene masse. Von meinem eigener lebens-erfahrung kann ich dir eines sagen; je weniger beruflicher erflolg ein mann hat, desto unter mehr druck ist er zu konformieren auf das was die Gesellschaft haelt as 'normal' fuer ihm. Und ebenfalls kann ich dir sagen auch von personliche erfahren das das gegenteil auch wahr ist, das heisst je mehr erfolg, desto weniger druck zum konformismus.

Und selbstverstaendlich gibt es mannern (und auch frauen) die, einmal befreit von diesen drueck, werden sein wahre natuer zeigen, manche frueher, manche spaeter, anderen sofort.

Well, I'm always going to have mixed feelings about Hugh Grant, on one hand he's a damn nice guy, on the other he stole my dream-woman, Liz Hurley, the darling of my signature! :)

I didn't see the film, but you're quoting "I'm an island...Ibiza" was roaringly funny!! As for rich/artistic guys; the rest of us, men and women, all live under a certain pressure to conform. We're none of us completely true to ourselves, to varying degrees. From my own life experiences I can tell you this; the more professional success a man has, the less pressure he is under to conform to what society dictates as 'normal' for him. By the same experience I can also tell you that the inverse is also true, the more success, the less pressure to conform.

And of course there are men (and women) who, once freed from this pressure, will show their true nature, some sooner, some later, others immediately.

20. christine dubois

Liz Hurley was your darling and he stole her from you---I´m sooooo sorry!! :D
    AHH what are you doing now?

That´s the meaning of your sig?oooh I understand

I can only say, the richer the men are the more they are bored.. They need more, new experiences..So they are looking for new adventures.. But for sure if you are successful it´s much more accepted, if you are a kind of weird..

Artistic people are generally freaky, out of my experience, you cannot define them anyway..

Liz Hurley war dein Liebling und er hat sie dir gestohlen?..........Das tut mir aber leid!!!
    Was machst du jetzt?
    Das bedeutet deine Unterschrift? Ok ich verstehe

Ich kann nur sagen, je reicher Männer werden, desto mehr sind sie gelangweilt..Sie suchen nach neuen Abenteuern..Aber natürlich, wenn du erfolgreich bist, wird es viel mehr akzeptiert, solltest du etwas schräg sein...

Künstlerische Leute sind generell durchgeknallt, aus meiner Erfahrung,die kannst du sowieso nicht einordnen..

Share This Page